Chef’s – Update

С което започва новата рубрика, отразяваща поредното посещение в даден ресторант и впечатленията от това. Понякога се наблюдават неща, които са били пропуснати при първото посещение, друг път представата е коренно различна и като едно лошо правило след известно време на експлоатация ресторантите се влошават, няма го хубавото качесто на нещо ново, свежо и обещаващо място. Или собствениците загубват желание, или клиентите с лошите си навици ги “приучават” към занижаване на качеството и изобщо мястото загубва много след време. Има и случаи, когато собствениците се сменят, готвачите напускат или просто модата вече е друга и отново любимият ресторант не е това, което е бил или дори да затвори, но за това друг път. Сега думата ни е за “Шефс”.

Посещаван е 4 пъти, два от които все няколко дни преди посрещане на поредната нова година. Така беше и сега – 28.12.2007 г. И какво наблюдавахме:

1. Промяна на клиентелата – определено към по-добро. В предишното по-подробно описание (на 17 км. от София) ми направи впечатление не особено приятното обкръжение от шумни и малко особените физиономии на местните “бизнесмени”. Вероятно благодарение на собствениците, атмосферата или просто на обстановката сега те просто липсват и на тяхно място са се появили чужденци, които винаги правят добро впечатление, млади хора и една малка част все пак парвенюта. Като цяло може да се каже, че откъм клиентела има определено подобрение.
2. Затвърди се първоначалното ми добро впечатление от обслужването на готвачите-сервитьори, които те посрещат на вратата и ти “разказват” менюто за деня. Вече съм се изказвала, че това непринудено добро отношение към клиента съвсем естествено го предразполага да се отпусне и да очаква с нетърпение приятното прекарване на вечерта. Има само една забележка и тя се отнася до това да не се избързва с предлагането на следващото ястие, виното или десерта. Не бива, според мен да се пресира клиента с избора и веднага да му се сервира, особено ако е от този тип клиенти, които искат дълго да се наслаждават на обстановката и прекарването си.
3. Отново бях приятно изненадана от хубавите чаши, прибори и още по-красивите съдове, в които ястията бяха поднесени много красиво оформени. Ето едни гигантски скариди:

И прекрасен щрудел:

4. По отношение на храната – въпреки че самите собственици в едно интервю споделят, че техният ресторант не е “гурме”, т.е. не трябва да се очаква изискана и новаторска кухня, то аз бих посъветвала (само мое мнение, разбира се) тя да бъде ориентирана и като такава, защото според мен ресторанта има атмосферата и качествата именно на такъв.
5. Още една приятна изненада бе наличието на по-голям избор на напитки и особено на хубави вина. Имат си и нов винен шкаф с отбрани елитни екземпляри. Вижда се слабо в дъното:
Освен това нещото, което прави особено добро впечатление е наличието на вина, които не се срещат масово в търговската мрежа и се предлагат в ресторанта с не особено висока надценка. Винаги съм смятала, че това е една характерна особеност за добрите ресторанти – колекция, различна от масово предлаганите по магазините и която може да изненада почитателите на хубавото вино.
6. Сега и две думи за камината, разположена в средата на заведението и с няколко стъпала по-надолу от основната част и която се очакваше да е най-романтичният и създаващ уют елемент. За съжаление това не се е получило. Хубаво е да седиш пред горящия огън с чаша коняк в ръка, но има две обстоятелства, които развалят работата. От една страна по-ниското разположение на местата за сядане създават чувството, че останалите гости ти ходят в близост до главата и някак не е приятно. От друга, централното разположение създава известен дискомфорт и чувство, че си на сцена, наблюдаван от всички присъстващи. Идеята е много добра, но когато изпробвахме предназначението на местата, около камината – ето такива са впечатленията.
7. Тоалетните – не бях обърнала внимание преди, но сега с удоволствие констатирах колко забавна и приятна обстановка могат да създадат няколко детайла, поставени на точното място и подредени с вкус. Няма да изпадам в подробности, просто ще кажа, че е важно да се обръща подобаващо внимание на тези сервизни помещения.
8. За да съм максимално честна към евентуалните ми читатели и бъдещи посетители на ресторанта ще кажа и нещото, което не ми хареса. Това е миризмата, разнасяща се в целия ресторант от изнесената кухня на бара. Макар по същество да представлява вид атракция за гостите, което не е лоша идея, но на практика липсва добра вентилация и ефектът от ароматните изпарения при приготвянето на всяка една “апетитна”, чеснова или друга гарнитура, просто се усеща навсякъде. Може да се запази този атрактивен елемент и някои ястия да се финализират там, но приготвянето им определено не трябва да е свързано с отделянето на такива остри и силноароматни летливи компоненти.
Ако трябва да обобщя, определено този ресторант запазва 3-те си звезди от Сибарит. Качеството не се е влошило, а напротив има определени подобрения и е успял да запази неповторимата си атмосферата и обслужване, които го отличават от всички други ресторанти и освен това е един от най-добрите за София. Според моето скромно мнение.
Published in: on Tuesday, 8, January, 2008 at 0:21  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://sybarites.wordpress.com/2008/01/08/chefs-update/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: